Loading

TWA-BOX

Participatory Practices - Techniek- en Wetenschapsacademie

TERUG NAAR OVERZICHT

Centraal binnen deze lesmodule stond het idee om de interactie te verbeteren tussen jongeren met een andere moedertaal die in het asielcentrum van Hechtel-Eksel verblijven en hun nieuwe omgeving. In het kader van deze lesmodule werkten we samen met de Techniek- en Wetenschapsacademie (TWA) van Houthalen, die kinderen en jongeren wil prikkelen, kennis laten maken en aanzetten tot een interesse voor techniek en wetenschap. Hoe kunnen zij de interactie aangaan met jongeren die niet dezelfde taal spreken? De doelstelling van deze module was om de interactie tussen asieljongeren en docenten van de TWA, met elk een andere moedertaal, te stimuleren. Dit hebben we gedaan door het vervaardigen van een fysieke tool-box die stap voor stap de stappen weergeeft; de TWA-BOX.

  • YOUTUBE
    Bekijk het filmpje
  • DATUM

    Maart 2016

  • KORTE BESCHRIJVING

    Hoe kunnen we de interactie tussen asieljongeren en docenten van de TWA, met elk een andere moedertaal, stimuleren?